Informacje o audycie SEDEX

Baza danych SEDEX (Supplier Ethical Data Exchange) jest znaną na całym świecie platformą wymiany informacji na temat etycznie zrównoważonej produkcji w łańcuchu dostaw. Baza danych SEDEX umożliwia członkom wspieranie zarządzania dostawcami i zmniejszanie ryzyka poprzez wymianę informacji. Skutkuje to poprawą etycznie odpowiedzialnych praktyk biznesowych.

Demonstrowanie zgodności z wysokimi standardami w zakresie warunków pracy i praw człowieka.

Przejrzystość zaangażowania społecznego dla potencjalnych partnerów

Wymiana informacji w uznanej na całym świecie bazie danych

Odpowiedzialne praktyki biznesowe w całym łańcuchu wartości

Business15.png
Loading...

Podstawowe informacje o SEDEX

SEDEX (Supplier Ethical Data Exchange) to największa platforma poświęcona zrównoważonemu rozwojowi w łańcuchu dostaw. Informacje zawarte na tej platformie są oparte na zastrzeżonym formacie audytu - audycie SMETA (SEDEX Members Ethical Trade Audit). Pytania dotyczą takich tematów jak prawa człowieka, prawa pracownicze, bezpieczeństwo i higiena pracy, środowisko i etyka biznesu, ze szczególnym uwzględnieniem tematu praw pracowniczych.

Jednocześnie SMETA określa jednolity format raportowania, aby zapewnić, że informacje są znaczące i porównywalne. Raport z audytu wynikający z Waszego audytu SMETA jest umieszczany w bazie danych SEDEX. Ta uznana na całym świecie platforma wnosi istotny wkład w przejrzystość w zakresie zrównoważonej społecznej odpowiedzialności biznesu i wspiera członków SEDEX w zarządzaniu dostawcami i ograniczaniu ryzyka.

Za podstawę służy Kodeks ETI (Ethical Trade Initiative). Z reguły impuls do przeprowadzenia audytu SEDEX pochodzi od klienta dostawcy. W celu przeprowadzenia procedury należy wypełnić kwestionariusz samooceny (SAQ).

Pokaż więcej
Pokaż mniej
Ecology11.png
Loading...

Jakie są kategorie członkostwa w SEDEX?

Firmy rejestrują się w bazie danych SEDEX jako członkowie A, B lub AB, w zależności od ich rodzaju.

  • Członkowie A: Końcowi uczestnicy łańcucha dostaw, często detaliści, którzy chcą zarządzać swoimi dostawcami za pośrednictwem SEDEX.
  • CzłonkowieB: Zazwyczaj producenci na początku łańcucha dostaw, którzy są proszeni o udostępnianie danych na temat ich wyników w zakresie zrównoważonego rozwoju swoim nabywcom.
  • CzłonkowieAB: przetwórcy i handlowcy w środku łańcucha dostaw. Z jednej strony otrzymują oni informacje od swoich dostawców, ale również przekazują informacje o swoich działaniach w zakresie zrównoważonego rozwoju swoim klientom.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
SEO15.png
Loading...

Dlaczego SEDEX ma sens dla mojej firmy?

Społeczność SEDEX, licząca ponad 30 000 członków na całym świecie, daje Twojej firmie pewność, że Twój partner SEDEX spełnia wymagania katalogu SMETA dotyczące najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw.

Firmy, które przeszły audyt SEDEX przeprowadzony zgodnie z wytycznymi SMETA i udostępniły tę informację w bazie danych, mogą pokazać swoim nabywcom, że przestrzegają zasad etycznego i społecznego zrównoważonego rozwoju w produkcji. Z drugiej strony, nabywcy zyskują możliwość efektywnego zarządzania swoim łańcuchem dostaw zgodnie z tymi zasadami, a tym samym zmniejszają swoje ryzyko.

Pokaż więcej
Pokaż mniej
Business28.png
Loading...

DQS: Twoja firma audytowa dla audytów SEDEX

DQS jest częścią systemu SEDEX jako tak zwana afiliowana firma audytowa (AAC). To upoważnia nas do przeprowadzania audytów SEDEX na całym świecie zgodnie z katalogiem SMETA i do centralnego zarządzania nimi. Podstawą Waszego audytu SEDEX jest Wasza samoocena w odniesieniu do wszystkich miejsc, które mają być poddane ocenie.

Business28.png
Loading...

Jak działa audyt SEDEX?

Zarejestrowany już członek SEDEX zaprasza Cię do audytu SMETA. Czyniąc to, zgadzasz się na audyt. Ponadto, musisz się zarejestrować lub zostać odpłatnie członkiem SEDEX.

Następnie przeprowadzany jest audyt na miejscu, podczas którego my w DQS sprawdzamy, czy Twoje informacje spełniają kryteria katalogu SMETA.

W tym samym czasie nasi audytorzy odnotowują wszelkie braki i wspólnie z Tobą opracowują koncepcję wdrożenia zidentyfikowanego potencjału poprawy poprzez odpowiednie środki.

Wyniki Waszego audytu są wykorzystywane do sporządzenia szczegółowego raportu dla bazy danych SEDEX. W ten sposób możesz zapewnić swoim klientom wgląd w wyniki audytu i w ten sposób udowodnić, że spełniasz wymagania swoich klientów.

Audyt SMETA nie jest jednoznaczny z certyfikacją. Czy i kiedy powinien odbyć się kolejny audyt - zależy od wymagań Twoich klientów.

Banking13.png
Loading...

Ile kosztuje audyt SEDEX SMETA?

Koszt audytu SEDEX SMETA zależy przede wszystkim od wielkości firmy. Z przyjemnością i bez zobowiązań przedstawimy Państwu indywidualną ofertę dla Waszej firmy.

Business2.png
Loading...

Czego możesz od nas oczekiwać?

  • DQS jest zatwierdzonym członkiem SEDEX Affiliate Audit Companies oraz inicjatywy APSCA.
  • Światowa, wielokulturowa ekspertyza
  • Doświadczeni w branży eksperci z wglądem w lokalne rynki
  • Osobiste, bezproblemowe wsparcie ze strony naszych specjalistów - na poziomie regionalnym, krajowym i międzynarodowym
Contact-Europe-woman-shutterstock_1916704835.jpg
Loading...

Zapytanie ofertowe

Biuro DQS Polska

Z przyjemnością przedstawimy Państwu indywidualną ofertę na audyty SEDEX SMETA.