Norma ISO 9001

Rozpoznaj oczekiwania – nadzoruj procesy – zapewnij sobie sukces

Na całym świecie ponad milion certyfikowanych firm czerpie korzyści z certyfikacji normy ISO 9001 jako narzędzia do zarządzania organizacją i doskonalenia swojej działalności. Norma obejmuje, mające zastosowanie na całym świecie wymagania dla zapewnienia jakości wyrobów, usług oraz projektowania i rozwoju.

System zarządzania jakością funkcjonuje skuteczniej wówczas gdy cele organizacji są jasno zdefiniowane. Aby osiągnąć te cele, muszą one być mierzalne oraz mieć przełożenie na kluczowe wskaźniki przejrzystych i skutecznych procesów. Najlepszym dowodem zdolności organizacji do osiągnięcia sukcesu jest ciągłe doskonalenie wyników.

Zasady zarządzania jakością zapewniają prowadzenie w sposób ukierunkowany i systematyczny działań związanych z zarządzaniem organizacją oraz zapewniają ciągłe doskonalenie organizacji. Pierwsza zasada wymaga konsekwentnej orientacji na klienta – najważniejszego elementu udanego biznesu.

Korzyści

  • uznawanie certyfikatu ISO na rynkach międzynarodowych;
  • zdobycie zaufania klientów;
  • zwiększenie satysfakcji klienta;
  • wzrost motywacji pracowników;
  • jasne zdefiniowanie obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień;
  • podejmowanie decyzji na podstawie dowodów;
  • ustalenie skutecznych i efektywnych procesów;
  • zminimalizowanie ryzyka działalności firmy;
  • zainicjowanie ciągłego doskonalenia;
  • oszczędność czasu i kosztów;
  • zapobieganie powstawaniu błędów zamiast poprawiania ich skutków;
  • poprawa wizerunku firmy;
  • usprawnienie komunikacji w organizacji;
  • zdolność szybkiego reagowania na zmiany zachodzące na rynku.

ISO 9001 – Co należy wiedzieć ?

15 września 2015 International Organization for Standardization (ISO) opublikowało nową wersję normy ISO 9001:2015. Nowa wersja zastępuje normę ISO 9001:2008 której ważność upływa 14 września 2018r.

Poznaj zmiany w normie

ISO 9001:2015

zobacz prezentację

Materiały do pobrania