Rozpoznaj oczekiwania – nadzoruj procesy – zapewnij sobie sukces
Na całym świecie ponad milion certyfikowanych firm czerpie korzyści z certyfikacji normy ISO 9001 jako narzędzia do zarządzania organizacją i doskonalenia swojej działalności. Norma obejmuje, mające zastosowanie na całym świecie wymagania dla zapewnienia jakości wyrobów, usług oraz projektowania i rozwoju.
System zarządzania jakością funkcjonuje skuteczniej wówczas gdy cele organizacji są jasno zdefiniowane. Aby osiągnąć te cele, muszą one być mierzalne oraz mieć przełożenie na kluczowe wskaźniki przejrzystych i skutecznych procesów. Najlepszym dowodem zdolności organizacji do osiągnięcia sukcesu jest ciągłe doskonalenie wyników.
Zasady zarządzania jakością zapewniają prowadzenie w sposób ukierunkowany i systematyczny działań związanych z zarządzaniem organizacją oraz zapewniają ciągłe doskonalenie organizacji. Pierwsza zasada wymaga konsekwentnej orientacji na klienta – najważniejszego elementu udanego biznesu.
Korzyści
- uznawanie certyfikatu ISO na rynkach międzynarodowych;
- zdobycie zaufania klientów;
- zwiększenie satysfakcji klienta;
- wzrost motywacji pracowników;
- jasne zdefiniowanie obowiązków, odpowiedzialności i uprawnień;
- podejmowanie decyzji na podstawie dowodów;
- ustalenie skutecznych i efektywnych procesów;
- zminimalizowanie ryzyka działalności firmy;
- zainicjowanie ciągłego doskonalenia;
- oszczędność czasu i kosztów;
- zapobieganie powstawaniu błędów zamiast poprawiania ich skutków;
- poprawa wizerunku firmy;
- usprawnienie komunikacji w organizacji;
- zdolność szybkiego reagowania na zmiany zachodzące na rynku.