International Featured Standard
Skierowany jest do przede wszystkim do producentów marek własnych. IFS jest standardem, który jest wymagany od dostawców do sieci handlowych, którzy uczestniczą w łańcuchu żywnościowym i którzy muszą udowodnić spełnienie wymagań bezpieczeństwa żywności, jakości i zgodności z prawem.
Sieci handlowe, które wprowadzają na rynek produkty pod własną marką ponoszą odpowiedzialność za bezpieczeństwo, jakości i zgodność żywności, dlatego też żądają od swoich dostawców spełniania wymagań IFS.
Detaliści niemieccy (HDE – Haupterband des Deutchen Einzelhandels E.V. Germany), francuscy (FCD Federation des Enterprises du Commerce et de la Distribution ) i włoscy (Federdtribuzione) opracowali IFS i uznają dostawców, którzy poddali się ocenie i uzyskali certyfikat IFS. Sieci handlowe nie prowadzą wówczas auditów dostawców gdyż audity zgodnie z IFS są traktowane jako audity dostawców.
Korzyści
- jest instrumentem do spełnienia wymagań;
- wzmocnienie zaufania nabywców i do sieci;
- systematyczna analiza i urzeczywistnienie bezpieczeństwa i efektywności przebiegu procesów zgodnie z wymaganiami dla bezpieczeństwa żywności;
- zapewnienie bezpiecznego i skutecznego przebiegu procesów zgodnie z obowiązującymi wymaganiami bezpieczeństwa dla żywności i ryzyka w zakresie higieny, jakości i zdrowia konsumentów;
- minimalizacja ryzyka producenta;
- uznawany przez sieci certyfikat.